Nicoline Durup

Hotel Costes blev der sagt

Nicoline Durup
Hotel Costes blev der sagt

Jeg er fuldstændig vild med det.

Vild med jeres søde kommentarer.

Vild med de ufattelig mange projekter jeg har i støbeskeen og som jeg glæder mig til at dele.

Vild med, at de danske interiørmagasiner endelig har fået øjnene op for Profil Markiser.

Men frem for alt, er jeg vild med, hvordan jeg langsomt men sikkert, ser en tendens til, at der bliver taget aktive valg i uderummet – og at det ikke kun er gråt, beige og hvid men også Candy Crush, Tokyo Tune og Ruby Red, som vinder indpas.

Hurra for det.

Men jeg har også lagt mærke til en anden sjov ting.

Til en tendens som trækker referencer til de steder, hvor markisen oprindeligt fik sin eksistensberettigelse, nemlig hos hoteller.

Et sted, hvor en markise er meget mere end en praktisk dims. Et sted hvor den rent faktisk er et arkitektonisk designparameter, som understøtter hotellets identitet og øvrige designvalg.

For det kan en markise nemlig også:

Være et cool designelement som understreger dit uderum.

….

I sidste uge besøgte jeg Thilde fra den über cool blomsterbutik Poppykalas på Vesterbro. Hun skulle bruge en markise:

Sådan en med vintage striber som de har det på det ikoniske Hotel Beverly Hills

Det stod jeg så og reflekterede lidt over.

’Ikoniske vintage striber?!' – helt sikkert.

I dag ringede min telefon.

Det var en hustru til en yderst succesfuld erhvervsmand, som skulle bruge en markise (og ca. 20 motoriserede rullegardiner - for det kan vi faktisk også levere).

Hun ville rigtig gerne have mig ud til en snak om, hvordan vi kan skabe et unikt uderum, som er sofistikeret og lækkert og som rummer den helt rigtige markisemodel og farve.

Ja, du ved. Det skal være sådan lidt Hotel Costes- agtigt. Og det tror jeg du er den eneste som kan forstå.

 

#smil

 

Det korte af det lange er, at det er super interessant at observere hvor uderumstendenserne har deres rødder og hvordan vi i en ny sammenhæng kan bruge den ’ikoniske hoteltankegang’ til at udtrykke vores personlige uderumsidentitet privat.

Hotel Costes blev der sagt…

Og skål for det.

 Ikke noget dårligt uderum.

Ikke noget dårligt uderum.

P.s. Jeg slår lige et slag for næste weekends markisefest under temaet ’Farverigt Forår’. Jeg står selv klar til at vise dig det hele – uanset om du er til vintage striber eller nordisk minimalisme. Læs mere på www.profilmarkiser.dk