indigo-v3.png

Here is a description of your company. Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut dapibus, felis id malesuada blandit, turpis lacus vehicula risus, quis rhoncus libero.


Gamle mænd i nye biler

Gamle mænd i nye biler

Gamle mænd i nye biler.

Lad mig starte med at være ærlig: at træde ind som 2. generation i en virksomhed med 25 år på bagen, med masser af stiafhængige processer, 'comfort-zone' medarbejdere og et mind-set som til forveksling ligner konkurrenternes, har ikke ligefrem været en dans på roser. Til tider det stik modsatte. 

Hvorfor? 

Fordi virksomheder og det de er konstitueret af, har så pokkers svært ved at lave om på rutiner, arbejdsgange og ikke mindst tankegange. Og med god grund. For det er bare svært at lære en gammel hund nye tricks – medmindre man griber det rigtigt an.  

Da jeg 1. januar 2016 satte mig i stolen som kreativ direktør, var det med en køreklar strategi og masser af nye tiltag på programmet. Jeg blev dog hurtig klar over, at strategier ikke er meget værd, hvis ikke de leves og mærkes af de mennesker, som skal udføre dem. 

Jeg blev derfor nødt til at gentænke det hele en smule. Sænke farten og fokusere på de mennesker, som er så utrolig vigtige for vores succes: medarbejderne.

For uden dem ingen virksomhed. 

Med andre ord: Mit virke som leder stod over mit virke som forretningsudvikler hos Profil Markiser (i hvert fald i første halvleg). 

... 

Med mit medlemskab i den fornemme High Performance Talents klub i efteråret 2016 blev mit fokus på lederskab og nye ledelsesperspektiver såmænd også skærpet yderligere. 'Elsk dine medarbejdere' sagde mesterlære og coach Kim Christensen – og det gik jeg så og grublede lidt over. 

Én kontroversiel idé slog mig plduselig. En idé som favnede mere end simpel ekstern kommunikation og som kunne være med til at understrege flere budskaber: Hvorfor ikke bruge medarbejderne i vores kampagner?  

Jeg har siden min indtræden kæmpet for at positionere os på andet end pris og parret med det faktum, at vi er en familievirksomhed, så gav det god mening, at kigge dybt i den emotionelle værktøjskasse. 

En beslutning, som har givet anledning til bekymring, men som jeg tror så inderligt på. Det er vigtigt at fortælle, at der er mennesker bag og at vi sælger uderum, leverum, pusterum med plads til venner, familie og dem vi ikke kende.   

 
Livet handler nemlig om relationer. Resten er bare detaljer.   

 Katja & Casper

Katja & Casper

 Søren & Salah

Søren & Salah

Corradi

Corradi

0